ANÀLISI D'ACTIVITATS INTERACTIVES
Avui a la sessió
teòrica, hem estat corregint les tasques que la professora ens va enviar per
fer durant la seva absència. Com que l’activitat es podia fer per parelles, jo
ho vaig fer amb la meva companya Paddy (Patricia Suárez).
L’activitat
consistia en trobar activitats interactives ja realitzades per altres
professors, escoles, educadors... que complissin un objectiu. Aquest objectiu
era canviant. Havíem de cercar activitats interactives que treballessin la
participació, que treballessin la planificació, que treballessin l’execució,
etc.
Així doncs, aquí
deix la nostra feina.
•
Experimentació.
•
Aprenentatge basat en projectes.
|
Nom de l’activitat
|
Viatges
virtuals
|
|
Organització (qui realitza
l’activitat, cicle/curs, on es desenvolupa, etc.)
|
•
El mestre ha de fer una certa
planificació i els alumnes són els que tindran que cercar la informació
necessària.
•
Necessitaran estar a les aules
d’informàtica.
•
A partir del segon cicle, 3è de
primària. amb nins més grans poden a més ampliar informació i que imaginin
altres variants.
|
|
Usos de les TIC
|
Els alumnes
han de conèixer a diferents personatges importants com per exemple Charles
Darwin i també diferents localitzacions com en aquest cas les illes
Galápagos.
|
|
Descripció del procediment
|
•
Primer se’ls explicarà qui era
Charles Darwin, els seus interessos i com va arribar a les illes Galápagos on
forma les seves teories.
•
Motivar-los a imaginar-se com seria
ara l’expedició, com arribarien, la roba que durien, materials necessaris, on
creuen que està ubicada, com són els animals que viuen allà…
• Finalment
comprovar el que han imaginat, cercar fotos, la climatologia, animals, quines
preguntes se farien…
•
Per al cicle 3r, podrien fer
comparacions dels animals i plantes que viuen allà amb els d’altres
localitats (comparant fotos i les seves variacions), influencia l’aliment?
Faríeu una altra hipòtesi? Com va ser rebuda la teoria? Etc.
|
•
Aprenentatge col·laboratiu.
|
Nom de l’activitat
|
Com
prevenir incendis?
|
|
Organització (qui realitza
l’activitat, cicle/curs, on es desenvolupa, etc.)
|
•
La classe es dividirà en subgrups i
cada un tindrà una funció diferent.
•
La poden fer nins de qualsevol edat
•
Principalment en classe de medi o
de llengües
|
|
Usos de les TIC
|
Poden
cercar informació, han de crear un blog o publicaran totes les seves idees,
experiències, entrevistes, etc.
|
|
Descripció del procediment
|
Cada membre
del grup realitza una tasca per a aconseguir un projecte comú. Uns poden fer
entrevistes a gent involucrada en aquests temes (bombers, ajuntaments, etc.),
altres poden anar demanat a familiars si se’n recorden d’incendis, altres
possibles accions que podem fer
nosaltres o que es poden fer a nivell de comunitat, etc.
|
|
Nom de l’activitat
|
Gèneres i
llenguatges literaris
|
|
Organització
(qui realitza l’activitat, cicle/curs, on es desenvolupa, etc.)
|
•
3r cicle, 6è de primària
•
Classe de llengües, aules
d’informàtica
•
Poden fer-la nins més petits però
amb variants, llibres segons les seves edats, fer fitxes, etc.
|
|
Usos de les TIC
|
Elaboraran
un bloc on penjar resum de llibre, valoracions dels llibres llegits, etc.
Utilitzaran
el google docs per les redaccions
Realitzaran
l’autoevaluació amb hot potatoes (formularis word)
Cercaran
informació a la xarxa (webquest)
|
|
Descripció
del procediment
|
Per
parelles o de forma individual, cercaran informació sobre un llibre que es
llegiran (autor, època, etc.) i realitzaran un resum, poden fer
ambientacions, presentacions tipus murals, fer anàlisis gramaticals, etc. Per
concloure realitzaran una autoavaluació o avaluació amb un formulari word
(Hot Potatoes)
|
•
Exercitació.
|
Nom de l’activitat
|
Escribe números
|
|
Organització (qui realitza l’activitat,
cicle/curs, on es desenvolupa, etc.)
|
•
És una activitat que han
de realitzar els alumnes.
•
Està destinada als alumnes
de segon cicle ja que es treballen els nombres majors que mil i menors d'un
milió.
•
Aquesta activitat la podem
fer de manera individual a l'aula d'informàtica o, també, si dispossam d'una
pissarra digital a classe podem fer-la entre tots. Els mostram el número a la
pissarra digital i els l'hauran d'escriure. Després, farem sortir a qualcuns
alumnes a escriure-lo.
|
|
Usos de les TIC
|
Els nins hauran de saber com s'escriuen els números menors d'un milió per
a poder realitzar l'activitat. La finalitat és aconseguir el nombre d'encerts
més alt.
Com hem comentat abans, l'activitat la realitzarem o bé a ordinadors o a
la pissarra digital.
|
|
Descripció del procediment
|
Primer els haurem d'explicar als alumnes com s'escriuen amb lletres els
nombres majors de mil i menors d'un milió. Hem de contar, és clar, amb els
seus coneixements previs, ja que és una activitat destinada al segon cicle.
Hem pensar que ja saben escriure els nombres del 0 als 999. Si no és així,
haurem de repassar aquest contingut.
|
•
Participació.
|
Nom de l’activitat
|
Fòrum
|
|
Organització (qui realitza
l’activitat, cicle/curs, on es desenvolupa, etc.)
|
•
És una web pensada per a
alumnes de totes les edats, sempre que tenguin una certa autonomia per a
poder escriure allà.
|
|
Usos de les TIC
|
Els alumnes l'utilitzaran a casa, als seus ordinadors personals, ja que
hauran de comentar sobre certs temes que tractarem a classe.
|
|
Descripció del procediment
|
Com a primer pas hauríem d'explicar als nins com funciona un fòrum, en
especial aquest, encara que és molt fàcil d'emprar.
|
•
Anàlisi.
|
Nom de l’activitat
|
Consum
d’aigua
|
|
Organització (qui realitza
l’activitat, cicle/curs, on es desenvolupa, etc.)
|
•
És una activitat que poden
realitzar els alumnes i el professor també, així poden comparar els
resultats.
•
Està destinada al segon
cicle o més grans ja que el llenguatge pot ser un poc difícil per a nins més
petits. Encara que també es pot fer a casa amb els pares.
•
L'activitat la podem
desenvolupar a la sala d'informàtica de manera individual o a casa consultant
amb els pares. Després podrem compartir els resultats a classe amb els
companys a la pissarra.
|
|
Usos de les TIC
|
Utilitzarem les noves tecnologies per a realitzar l'activitat ja que és
un exercici que el trobam a l'ordinador. Utilitzarem els ordinadors de
l'escola o bé, els ordinadors personals dels alumnes a les seves cases.
També podem emprar la pissarra, si en tenim, per compartir resultats i
fer la nostra pròpia gràfica.
|
|
Descripció del procediment
|
Per poder fer aquesta ativitat cal donar als alumnes les nocions bàsiques
per a l'estalvi d'aigua i podem comentar les preguntes per resoldre dubtes si
en tenen.
Després de fer l'activitat de manera individual la comentarem en classe.
També ens pot servir, al tercer cicle, per a introduir l'elaboració dels
gràfics.
|
•
Planificació.
|
Nom de l’activitat
|
El restaurant
|
|
Organització (qui realitza
l’activitat, cicle/curs, on es desenvolupa, etc.)
|
•
Activitat destinada a
alumnes de tercer cicle.
•
La realitzarem
individualment o per parelles.
|
|
Usos de les TIC
|
Anirem a la sala d'ordinadors per a poder realitzar-la individualment ja
que és una activitat bastant autònoma i que el professor pot seguir.
|
|
Descripció del procediment
|
Primer haurem de mirar entre tots l'activitat i explicar tots els
processos que hem d'utilitzar: sumes, multiplicacions, restes, divisions; i
repassar les mesures (kg), doblers, etc.
Després els nins començaran a fer l'activitat, de manera lliure. Primer
anant a l'apartat de "pràctica"
i després a "realitzar tasca".
|
•
Creació i projecció:
|
Nom de l’activitat
|
Eduwiki: cream una enciclopèdia
|
|
Organització (qui realitza
l’activitat, cicle/curs, on es desenvolupa, etc.)
|
•
Nins de 6 a 16 anys (petits a
Primerawiki i els altres a wikijove)
•
A classe de llengua catalana i aula
d’informàtica
Poden
treballar en grups petits o de forma individual
|
|
Usos de les TIC
|
Utilitzaran
la xarxa per cercar informació i conèixer el tema del mes.
A més han
de penjar a la wiki les entrades que hagin escrites
|
|
Descripció del procediment
|
Aquesta
activitat consisteix en fer entrades de paraules com una espècie
d’enciclopèdia.
Tenen unes
normes bastant ben explicades i si hi ha diferents punts de vista, els
accepten tots.
Quan una
entrada esta feta, com tenen els noms dels autors i el centre, es poden posar
en contacte per fer rectificacions, noves aportacions, etc.
-T’ajuden a
fer les entrades amb unes passes:
•
Que sàvies abans, que hem aprés a
classe, que hem trobat i ordenam aquesta informació i tenim l’entrada
•
Fer una llista de paraules,
ordenar-les per importància, pensar en què, qui, quan, com, on i per què i
contrastar la informació
•
Utilitzar les nostres paraules,
citar les fonts i afegir esquemes, fotos, dibuixos, vídeos, enllaços, etc.
Abans de
publicar l’entrada hi ha una discussió per si se pot afegir o canviar alguna
cossa (amb el temps es pot anar modificant també)
|
•
Aplicació.
|
Nom de l’activitat
|
Percentatges,
aplicacions i decimals
|
|
Organització (qui realitza
l’activitat, cicle/curs, on es desenvolupa, etc.)
|
L’activitat la realitzen nins de primària. La pròpia activitat no diu a
quin nivell està dirigit, però per els seu contingut, deu estar dirigit a
alumnes de segon o tercer cicle. Com és una activitat on es treballen
clarament les matemàtiques, s’hauria de treballar dins aquesta mateixa
matèria. Es pot desenvolupar dins una aula normal que tingui ordinadors per
als nins (cosa que ja hi ha moltes escoles que ho tenen), i si no es disposen
de ordinadors dins la mateixa aula, es pot anar a la sala d’informàtica.
|
|
Usos de les TIC
|
És una activitat interactiva, així que l’ús de les TIC està més que
patent. Es pot fer a través de l’ordinador o amb una pissarra digital.
|
|
Descripció del procediment
|
El joc està pensat per a que un nin tot sol faci les activitats que li
indica la veu que li parla. Ha d’aplicar els diferents coneixements sobre
percentatges, decimals, fraccions...
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario